Smoke and Ashes - Tracy Chapman

我特别喜欢的Tracy Chapman的又一首歌

也是很老的歌了,以前在CD里经常听。

觉得特别适合开车的听。


【歌词大意】

I'd heard rumors and I'd heard talk

我听闻了许多流言蜚语

About the trail you'd left of broken hearts

你曾经留下一串破碎的感情

About the sea of tears too wide to cross

和那难以穿越的,无尽泪海

But a little bad press has never scared me off

但是那并不能吓退我

So I burned a path to figure out

我愿意遍体鳞伤的感受

How to get me some of what you got

你曾经感受过的

I've got a red hot heart

我拥有的是一颗赤诚之心

If the talk is true your's is the same

如果那些传言如其所说,你曾经被伤透了心

And we should be together

那同我在一起吧

And let our passions fan love's flame

让我们重新燃起爱

When I looked for you I almost passed you by

我曾经差点错过你

You were so cool and calm

你看上去那么冷静淡然

I thought my friends had lied

我觉得我的朋友们都说谎了

But I thought so much reserve must make you wild inside

但是我知道你内心一定不是如此

It was there and then that I knew

我知道你依然保有你的热情

I had to get some of what you got

想要体验你曾经拥有过的

I've got a red hot heart

我有的只是一颗热切之心

If the talk is true your's is the same

如果你真如传言所说

And we should be together

那我们应该在一起的

And let our passions fan love's flame

让我们重燃爱火

I thought I'd won your heart when I held you hand in mine

当我握着你的手的时候,我应该获得了你的心吧

I thought it was true love the way we complemented each other

当我们彼此契合的时候,这就是真爱啊

But my right is your wrong

造就你的那些伤害,使你变得如此适合我

And when you're right then I'm left with nothing

我毫无保留地奉献一切

Your light and your heat have all been spent

却发现你的爱已经全部消耗殆尽

Leaving only smoke and ashes

只剩下烟和尘埃

Only smoke and ashes baby

只有那些虚无缥缈的烟,宝贝

I've got a red hot heart

我有一颗热切之心

And your heart's as blue as the blood in your veins

你的心却已然冷却了,就好像你血管下的冰冷的血

I say there's fire down below

这火已经熄灭

You say it's only smoke and ashes baby

只留下烟与尘埃,宝贝

I'm crying all the time

我终日哭泣

Salty stinging tears

苦涩的泪水

And mourning for the past carbon-dated years

能表达这些过去的岁月

But knowing now for certain that you were always right

我曾经以为你就是我的命中之人

Because if a breeze could blow you out of my life

如果微风能将你带离我的生命

It's only smoke and ashes baby

只剩下烟和尘埃,宝贝

Only smoke and ashes baby

只剩下烟和尘埃

I've got a red hot heart

我只有一颗热烈燃烧的心

And your heart's as blue as the blood in your veins

你的心却如同你的血液一样冷

I say there's fire down below

我眼见着这火熄灭

You say it's only smoke and ashes baby

你说那儿只剩下烟和尘埃,宝贝,

I was blinded by devotion

我盲目地奉献着

My unwavering love for you

毫不犹豫地把所有的爱奉献给你

So blinded that I thought all your lies were true

对你所有的谎言全然接受

But now I know for certain since you've gone away

但是我知道你离开之后,

It was just a smoldering fire I mistook for a blaze

只剩下那些即将熄灭余烬在闪光

Only smoke and ashes baby

只剩下烟和尘埃,宝贝

I've got a red hot heart

我有一颗热切之心

And your heart's as blue as the blood in your veins

你的心却如同你的血液一样冷

I say there's fire down below

我看着这火堆熄灭

You say it's only smoke and ashes baby

你说那儿只剩下烟和尘埃,宝贝

Only smoke and ashes baby

只剩下烟和尘埃

Baby

宝贝

评论
热度 ( 3 )

© 贰万入迷ME | Powered by LOFTER